Koło naukowe Marketplace

lic. Marian Kapuściński

Praca koła naukowego związana jest z udziałem studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie w krajowych i międzynarodowych rozgrywkach Marketplace. Studenci uzyskują w ten sposób niepowtarzalną okazję porównania swojej wiedzy z reprezentantami innych Uczelni ekonomicznych z całego świata. Podczas trwania rozgrywki studenci spotykają się z opiekunem koła, celem omówienia strategii działań w kolejnych rundach decyzyjnych.

Szczegółowe informacje dotyczące Symulacji Biznesowej Marketplace znajdują się na stronie: pl.marketplace-simulation.com Od 1999 roku członkowie Koła naukowego Marketplace odnieśli kilka międzynarodowych sukcesów: dwa razy uzyskali pierwsze miejsce w ogólnej kwalifikacji konkursu a raz zajęli drugie i trzecie miejsce.

W poszczególnych latach członkami Koła naukowego Marketplace były następujące osoby:
Rok akademicki 2006/2007 - Mateusz Skowronek, Piotr Ochman, Paweł Twardokęs i Paweł Hojda
Rok akademicki 2004/2005 - Zespół 1: Magdalena Gadaj, Barbara Januszewska, Łucja Tytoniak, Kamil Spadło, Grzegorz Wszołek; Zespół 2: Marta Bąkowska, Grażyna Bogacz, Bożena Młynek, Anna Sonik, Jerzy Dywan, Zespół 3 ? Anastazja Łysenko, Dariusz Kliszczek
Rok akademicki 2003/2004 - Bartłomiej Franczak, Michał Brodziński, Maciej Morys
Rok akademicki 2002/2003 - Zespół 1: Agnieszka Cofur, Michał Brodziński, Maciej Morys; Paweł Słotowicz; Zespół 2: Anna Bażela, Bartłomiej Franczak, Marek Majewski, Maciej Olesiak
Rok akademicki 2000/2001 - Magdalena Dziedzic, Grzegorz Tyrpa
Rok akademicki 1999/2000 - Zespół 1: Katarzyna Szycik, Marcin Mularczyk, Michał Zieliński, Zespół 2: Aleksandra Bień, Joanna Moś, Michał Braś

Tematy spotkań
Spotkanie 1
Założenie firmy; ustalenie nazwy, sprzedaż akcji o wartości 1,000,000 kadrze kierowniczej, nadanie funkcji poszczególnym członkom zespołu, określenie organizacji pracy - celów do zrealizowania przez poszczególnych członków zespołu oraz reguł postępowania, zlecenie dokonania analizy rynku (zamówienie badań marketingowych).

Spotkanie 2
Otwarcie biur(a) sprzedaży; sprzedaż akcji o wartości 1,000,000 kadrze kierowniczej, analiza badań rynku, wybór docelowych segmentów i stworzenie ogólnej wizji rozwoju, sprecyzowanie celów, zaprojektowanie marki dla poszczególnych segmentów docelowych, zaplanowanie otwarcia jednego lub dwóch biur sprzedaży, budowa zakładu produkcyjnego.

Spotkanie 3
Wejście na rynek celem przetestowania strategii i założeń strategii marketingowej; sprzedaż akcji o wartości 1,000,000 kadrze kierowniczej, zatrudnienie sprzedawców, przydzielenie nowych marek sprzedawcom, wycena marek, projekt kampanii reklamowej, ustalenie planu produkcji, nabycie zamówionych badań rynku.

Spotkanie 4
Zweryfikowanie przyjętej taktyki działania; sprzedaż akcji o wartości 1,000,000 kadrze kierowniczej, analiza wyników badań marketingowych, weryfikacja i dopasowanie do istniejących potrzeb strategii i taktyki w zakresie projektu marki, cen, reklamy, liczby sprzedawców i wielkości produkcji.

Spotkanie 5
Inwestowanie w przyszłość; przygotowanie biznes planu i negocjacje z Inwestorem Wysokiego Ryzyka, zamówienie badań rozwojowych (R&D) w celu wprowadzania do marek nowych komponentów, znaczne zwiększanie sieci biur sprzedaży, rozbudowa zakładu produkcyjnego.

Spotkanie 6
Rozszerzenie oferty rynkowej; wprowadzenie nowych marek poprzez wykorzystanie zrealizowanego R&D, dalszy ekspansja na rynek poprzez zwiększanie liczby sprzedawców, biur sprzedaży i wzrost produkcji.

Spotkanie 7
Poprawa strategii firmy; analiza sygnałów płynących z rynku w celu lepszego zaspokajania potrzeb klientów i pokonania konkurencji poprzez projekty marek, weryfikację decyzji: cenowych i dotyczących reklamy, nowe biura sprzedaży oraz motywowanie sprzedawców.

Spotkanie 8
Zamknięcie drugiego roku; udoskonalenie strategii marketingowej i kapitalizacja najsilniejszego kwartału roku.

Powrót na górę strony